Eerder gemaakt werk voor klanten

Portfolio

Elk bedrijf is uniek, elk product is uniek en daarmee ook de communicatiebehoefte. Om een boodschap echt impact te laten maken, is het belangrijk dat deze aangepast is aan de doelgroep, op het juiste moment gedeeld wordt en dat de informatie afgestemd is op de behoefte van de kijker.

 

Op deze pagina vind je niet alleen de video’s, maar ook meer informatie over hoe het project tot stand is gekomen, wat de communicatiebehoefte was en hoe we het verschil gemaakt hebben.

 

De rode lijn in onze video’s is altijd de marketing gedachte: de inhoud afgestemd op de doelgroep.
Deze geselecteerde videos zijn ieder een mooi voorbeeld van hoe een traditionele marketing boodschap op een unieke en verfrissende manier verfilmd kan worden.

 

1/10

Bromma: moving forward to greener ports

Bromma vroeg ons te helpen met de introductie van de nieuwe, volledig elektrische STS Spreader: de STS45E G2 PLUS

Precies, wij hadden er ook nog nooit van gehoord! In plaats van een bombardement aan technische feiten, krachttermen en eigenschappen van de havenkraangrijper en verspreider, kozen we ervoor het verhaal vertellen door degene die de aankoop overweging maakt. Oftewel het verhaal verteld door de gebruiker: want wie kan het product nu beter presenteren dan een tevreden klant? 

Geen lange introductie of wollige praat, juist door de video met een “smoking gun” te openen, is de doelgroep meteen aangehaakt. De doelgroep is een zeer selecte, wereldwijde groep havenbeheerders die volledig geïnformeerd is. En die allemaal met eenzelfde dilemma en opdracht te maken hebben; groener worden – dat is de motivatie van de haven, de klant en daarmee het onderwerp van deze video voor Bromma.

Long Beach Container Terminal in Los Angeles Amerika (één van de grootste havengebieden wereldwijd) heeft de doelstelling de meest “groene” en meest technologisch geavanceerde container terminal ter wereld te zijn. De perfecte match voor Bromma om de nieuwe STS Spreader mee te ontwikkelen en een ultiem decor voor de introductievideo. 

In het interview met havenmanager Bjorn Borrel vroegen we waarvoor hij ’s ochtends en ’s nachts zijn bed voor uitkomt. Zijn drive? Een milieuvriendelijkere operatie draaien en de hoogst mogelijke overslag met zo min mogelijk uitval. Een pittige ambitie, omdat het stilvallen van een kraan uiterst kostbaar is. Door uit te leggen waarom en hoe Bromma deze spreader heeft gemaakt, vallen de technische feiten op het juiste moment op de juiste plek. Daardoor inspireren, informeren en motiveren we de kijker: de havenbeheerders.

Een haven is altijd in beweging, daarom kozen we ervoor om die beweging in elk beeld terug te laten zien. Niet alleen door prachtige drone shots, maar ook door de timelapses, zooms-ins tijdens de interviews, het meebewegen van de camera met de containers, maar ook in de composities waarin vrijwel altijd beweging in de achtergrond zit.

 

Klant:
Bromma

Verhaal:
Introduceer de STS45E G2 Plus

Locatie:
Los Angeles, Amerika

Website:
https://bromma.com/

Samenwerking:
Guido Pijper Twelve Photographic services 

Opname en montage:
Studio Kokosnoot

Deliverables:
– Product introductie video testimonial
– Shorts voor social media
– Website header videos

Type shots:
Timelapses
2 camera Interview 
Droneshots

 

2/10

Petzl Wadden Night Challenge

Access the inaccessible is de lijfspreuk van Petzl; vrij vertaald het onbereikbare bereikbaar maken. Dat doen zij door materiaal te maken waarop je kan vertrouwen om daar te komen, bijvoorbeeld ijsbijlen, klimtouwen, stijgijzers, harnassen en hoofdlampen en gebruikers te inspirerende door unieke evenementen te organiseren waarin het onbereikbare uitgedaagd wordt.

Rondom de introductie van de nieuwe NAO RL hoofdlamp bedacht Petzl een challenge om te laten zien wat het betekend om het onbereikbare te bereiken. 12 ultra runners (je weet wel, van die mensen die op een dag 100 kilometer kunnen rennen) uit heel europa gingen de uitdaging met het opkomende tij aan:  in het donker van Pieterburen over de wadden naar Schiermonnikoog rennen! 

Operationeel werden de nodige voorbereidingen getroffen om zowel beeld te hebben van de start, het betreden van het wad, midden op het wad en het aankomen op het vaste land. De beelden werden al rennend, hangend uit een auto, met een drone, vanaf een boot en vanuit een bak fiets vast gelegd. Met een strakke planning in verband met het stijgende water kregen we 1 kans om de beelden te maken. Het resultaat is een snelle en inspirerende video geworden die de doelgroep, sportieve natuurliefhebbers, stimuleren om buiten de beperkingen van daglicht te denken. De VoiceOver neemt de kijker mee in het verhaal dat gaat over de challenge die “toevallig” mogelijk is omdat de renners zien waar ze lopen door de hoofdlampen van Petzl. Het is het avontuur en de uitdaging die centraal staat waarna het product gevoelsmatig een bijrol lijkt te krijgen. 

Door de weidsheid, de leegte te tonen en de beweging van dichtbij te vangen wordt je als kijker in de beleving gezogen. Het is het avontuur dat centraal staat, door gebruik te maken van een snelle montage blijft de aandacht bij de video, de close ups van de renners maakt het persoonlijk.

Deze video is met name bedoeld om een grote doelgroep inspirerend te bereiken en aan te zetten om eens een kijkje te nemen naar het product.

 

Klant:
Petzl

Verhaal:
Introduceer de NAO RL

Locatie:
Waddengebied, Nederland

Website:
https://petzl.com

Samenwerking:
Zout fotografie – Rein Rijke
2de camera man – Wouter Kloosterman

Opname en montage:
Studio Kokosnoot

Deliverables:
– Trailer
– Lange Inspirerende hero video voor 
– Korte versie
– Shorts voor social media

Type shots:
Droneshots
Beeld vanuit een auto

 

3/10

Borefts: toonaangevend speciaal bier festival

Borefts; het internationale bierfestival in Bodegraven waar al sinds 2009 brouwers van over de hele wereld samenkomen en waar de liefhebbers uren in de rij staan om als eerste de unieke bieren te proeven. Het festival dat ooit begon als een uit de hand gelopen bierproeverij trekt nu zo’n 7000 bierfijnproevers van maar liefst 35 verschillende nationaliteiten en wordt al sinds 2009 georganiseerd. Sinds 2022 mag Studio Kokosnoot de aftermovie maken waarin we oog hebben voor de beleving vanuit de bierfan.

Het festival opent vrijwel elk jaar met een iconische countdown waarna een dorstige menigte het festival terrein oprent. In de schaduw van de Molen, genieten de fans van de meest unieke en uiteenlopende nationale en internationale brouwsels. 

Niet alleen om snel na te genieten maar ook om de bezoekers te stimuleren en motiveren om tickets te kopen voor de volgende editie leveren we de aftermovie al binnen 48 uur na de start van het event op. Een heerlijke uitdaging waarin wij onze tanden graag zetten om snel en dynamisch te monteren. 

 

 

 

Klant:
Borefts & brouwerij de Molen

Verhaal:
Laat ons evenement zien vanuit de ervaring van de bezoeker.

Locatie:
Bodegraven, Nederland

Website:
www.borefts.nl

Opname en montage:
Studio Kokosnoot

Deliverables:
– binnen 48 uur een aftermovie voor de website en social media.

Type shots:
Timelapses & sfeerbeelden

 

4/10

Jobe – Gets you on the water

Jobe Watersports is een watersportmerk dat onder andere SUPs, fun tubes, wakeboards, waterski’s, onderwaterscooters, wetsuits en zwemvesten ontwikkelt en produceert. Hun doel is om zoveel mogelijk mensen ‘op’ het water te krijgen. De nieuwe productrange is erg divers. Jobe maakt vrijwel alles om het leven op het water net wat leuker te maken. Vanuit de wens om productlanceringsvideo’s te maken, legden we de focus op de beleving in plaats van de traditionele, technische details.

Het maken van herinneringen met vrienden en familie, het toegankelijke karakter van de producten en het hebben van veel lol waren de pijlers voor deze video. Om juist die ervaring met het product vast te leggen, vlogen we naar Mallorca en lieten we de producten gebruiken door de verschillende doelgroepen op verschillende locaties. We schoten beeld vanaf de kant, vanuit de boot, vanuit een volgboot en vanuit het water (zowel boven als onder!) om de beleving zo compleet mogelijk vast te leggen.

Voor de voiceover kozen we niet geheel toevallig de stem van een jonge vrouw met een authentieke Amerikaanse uitspraak. Niet alleen omdat Jobe een wereldwijde afzetmarkt bedient en Amerikaanse roots heeft, maar juist ook omdat de vrouw doorslaggevend is in het aankoopproces en we zo inhaken op familiegevoel: het maken van herinneringen.

Een mooi voorbeeld van merkbeleving met een goed verhaal. Als je nog geen zin had om het water op te gaan, dan krijg je het wel van deze video. 

Klant:
Jobe Watersports

Verhaal:
Introduceer de nieuwe product range

Locatie:
Mallorca, Spanje

Website:
https://jobewatersports.com

Samenwerking:
Zout fotografie – Rein Rijke

Opname en montage:
Studio Kokosnoot

Deliverables:
– Lange Inspirerende hero video voor 
– Korte versie
– Shorts voor social media

Shots:
Droneshots
Beeld vanuit een volgboot
Onderwater shots

 

5/10

Walls and Skin

“Making people less ugly” is het credo van de tattoo artiesten en kunstenaars van Walls en Skin.

Met meerdere winkels door het hele land is Walls and Skin een bekende naam in de tattoo- en graffiti-industrie. Een team van zeer ervaren internationale artiesten helpt mensen herinneringen voor eeuwig vast te leggen. Elk mens is uniek, elk verhaal is uniek en daarmee ook de tattoo’s die de artiesten maken.

Voor Walls en Skin maakte ik van 2 winkels in Amsterdam en 1 winkel in Rotterdam een sfeer video. Daarnaast maakte ik per tattoo artiest  een eigen compliatie. Deze zijn ingezet op de website en social media kanalen.

In deze sfeer video wilde we de creativiteit in de shops benadrukken en niet al te veel focus leggen op de individuele tattoos en artiesten. Dat doen we door een snelle afwisseling van beeld in combinatie met mooie sfeervolle closeups afgewisseld met timelapses en overview shots.

 

Klant:
Walls and Skin

Verhaal:
Laat de sfeer van Walls and Skin zien

Locatie:
Rotterdam & Amsterdam

Website:
https://wallsandskin.nl

Opname en montage:
Studio Kokosnoot

Deliverables:
– Inspirerende sfeervideo
– Korte versie
– Shorts voor social media
– Social videos voor de artiesten

Shots:
Timelapses

 

6/10

DHL & Puck Moonen

Snelheid is key voor DHL Express. Studio Kokosnoot bracht de training van het lokale Alpe d’Huzes team in beeld. Top wielrenster Puck Moonen trainde mee, evenals Mike Parra, CEO Europe van DHL Express voor een optimale voorbereiding en aanmoediging! Na een rondleiding door de locatie nabij Schiphol en de introductie van Puck Moonen vertrok het peloton van wielrenners voor een route door de polders.

De video is ondanks een aantal statische elementen toch dynamisch. Door veel beweging te brengen in de beelden van de rondleiding en vanuit verschillende hoeken de wielrenners te filmen blijft de aandacht bij de video. Door vanuit een open auto te filmen waren we instaat om de wielrenners snel en efficient vast te leggen zonder hun te hoeven stoppen tijdens hun route. 

Klant:
DHL Express

Verhaal:
Introduceer Puck Moonen in combinatie met bezoek van CEO europe.

Locatie:
Hoofddorp regio

Website:
www.DHLexpress.nl

Opname en montage:
Studio Kokosnoot

Deliverables:
– Inspirerende sfeervideo
– Korte versie
– Shorts voor social media

Shots:
– Dynamische shots met stabalizer
– Beeld vanuit open auto

 

7/10

PALM – Tradities verdraaien

Het roer om gooien, breken met wat standaard zo was, breken met de verwachtingen van anderen. Coen Dekker, het mastermind achter deze campagne, verantwoordelijk voor de marketing rondom Palm Bier vond Rene Jacobs, een geniale kunstenaar die een “ kleine toevoeging” doet aan bestaande werken. Net even anders.

Palm is het bekende biermerk waarvan vele nog de reclames met de prachtige Belgische paarden herinnert. In de nieuwe wereld van speciaal bieren en een jonger publiek was het tijd voor een nieuwe en frisse uitstraling die zich vrijvecht van tradities en de verwachtingen die daarbij horen. En zoals je al verwacht zie je in deze video geen druppel bier.

Rene Jacobs beschilderde een eeuwenoud delfstblauw tegeltje en verteld daarbij zijn visie op het omgaan met tradities, een visie die perfect aansluit bij Palm. Het resultaat is een sfeervolle video waarin we mee kijken in de wereld van de artiest en en mooi voorbeeld krijgen van wat het betekend om tradities los te laten en vrij te zijn van verwachtingen van anderen.

Voor deze video maakte we gebruik van een ongescript en spontaan interview in het atelier van Rene, aangevuld timelapses en sfeervolle close ups. Om het effect van verandering aan te zetten heb ik twee muziek stukken in elkaar laten overlopen. Als kijker zie je het werk ontstaan terwijl Rene zijn visie deelt.

Klant:
Palm – onderdeel van Swinkels

Verhaal:
Introduceer de nieuwe frisse uitstraling van Palm waarin we tradities net wat anders aanpakken.

Locatie:
Delft

Website:
www.royalswinkels.nl

Opname en montage:
Studio Kokosnoot

Deliverables:
– Inspirerende sfeervideo

Shots:
– Dynamische shots met stabalizer en slider
– Timelapses
– Interview

 

Een goed verhaal
blijft hangen.

Bakkie doen?

Bel of stuur ons gerust een email als je met ons in contact wilt komen. We zullen zo spoedig mogelijk een reactie geven. Volg ons ook op social media!

©2024 Studio Kokosnoot

NAVIGATIE

Home

Over verhaal

Onze aanpak

Showcase

Contact

Algemene voorwaarden

SOCIAL MEDIA

Instagram

LinkedIn

Youtube

LOCATIE

Planetenlaan 5
2024EN Haarlem
Nederland

MAILING